budak baik=)

Sunday, November 27, 2011

Speechless

speechless*
apabila seorang muslim yang revert berbicara tentang Islam..
lebih kurang macam ni la dia cakap :
Apabila saya peluk Islam, saya terus ditempatkan di sekolah muallaf. Selepas tamat pengajian, saya
bercampur dengan masyarakat, saya terkejut! SAYA RASA TERTIPU!! KENAPA ORANG ISLAM X
AMALKAN ISLAM PUN? KENAPA ISLAM HANYA DALAM BUKU? Saya kecewa.. kemudian,
saya berbincang dengan rakan2, kami bertekad untuk amalkan Islam biarpun umat Islam masih lalai..
kawan2, bukankah ini sudah memberi gambaran jelas tentang bagaimana sikap kita dengan Islam itu sendiri??
Rasa terpukul dengan kata2 chinese muslim tu.. :(
then, di IKIM minta dia bagi kata2 terakhir,

Hamidah : kalau saya bagi awak sebatang pen sebagai hadiah, tapi sebelum tu saya guna sepuas hati saya
sampai dakwatnya hampir habis, kemudian baru saya hadiahkan kepada awak, apa perasaan awak?
DJ : errr.... saya mungkin terima..
Hamidah : mungkin awak terima, tapi awak tak rasa yang saya ni TIDAK IKHLAS?? begitu juga dengan
kita, janganlah kita hidup di dunia ini, kita nikmati hidup kita, kita enjoy dulu, bila sampai akhir2 hayat kita,
baru kita nak dekati Islam, baru nak mendalami Islam, mengamalkan Islam, adakah Allah akan terima amalan
kita? CARILAH ISLAM DARI SEKARANG...

sekadar nak share.. kata2 dia membuatkan saya tersentap sekejap

sumber : saya dengar dalam radio IKIM tarikh 10/11/11

by:One of my friends in fb..

6 comments:

dewdrop said...

nice :'(

wawa wadzir said...

suka post nie!!
sgt bermakna!!

look before you leap said...

@dewsdropp:sedih kan..Ya Allah bantulah kami ya Allah..

look before you leap said...

@wawa:terima kasih..:D

Fida said...

like ! :)

masyitah*azzahra* said...

yes..i'm very speechless...n agree with him...sama2lah kta bermujahadah mnjadi umat islam yg betul2 dttpkn syarak..amin..