budak baik=)

Tuesday, October 11, 2011

kerana AKU SAYANG ADIK-ADIKKU!!!





sekadar yang terlintas dibenakku:)

AKu sayang adik-adik...tanpa diorang tak mungkin aku menjadi seorang insan yang bergelar "kakak"..

oleh sebab tuh aku tekad!!ye2 aku adalah seorang kakak yang telah membesar..hahaha..


sekarang tengah cuti semester..disebabkan aku tersangat lah free..yeaahhh adik2 pon semuanya nak exam..

aku sebagai seorang kakak akan tolong diorang..apa gunanya aku sebagai kakak kalau tak manfaatkan ilmu
dan daya yang aku ada untuk adik2..!!yeahhhh tibalah masa aku berkhidmat untuk mereka!!!

sebab2 aku takda masa untuk luangkan bersama mereka:
1)waktu tingkatan satu sampai 5 aku tinggal di ASRAMA
2)after form5 aku kerja cari duit..(cehhh!!)
3)4 bulan yang lepas sehingga 3 0ctober 2011-aku sambung belajar...

tidak mengapa...telahku membuat segala perancangan rapi dan teliti...



aku:adilah,bila start periksa akhir tahun nie??
(*adilah merupakan adik bongsu aku darjah 2)


adilah:jap nak tanya mak...makkkk...dilah pekse bile???


aku:?????????=='
bermonolog sendirian*(lolllsssss takkan itu pon nak tanya mak cik adik oit!!!???)




habis semua buku2 adik aku selongkar..setakat nie baru selongkar buku adik yg form 2 tuh...nasib baik silibus dia sama macam aku dulu..

FIRST subjek aku tengok:PENDIDIKAN AGAMA ISLAM..

ok..yang lain sume on my way!!!adik2 sume dah garu pale..siap lah korang dgn latihan2 sume.hihihi(gelak jahat):P

kawan2 semua...hargailah adik2 kalian...kesian kat diorang..nie asyik2 lebihkan orang lain..ingat..adik2 tuh darah daging kalian..benih yang sama dari ibu dan ayah korang..jangan biarkan adik2 terkontang-kanting sorang2..nanti bila diorang dah takde baru rasa sedih...:)

p/s:practice make perfect!!!=)
aku kan 'KAKAK' hehehe..:P

i love you damn much sis!!!=) dedicated to all my sis(dayah,hajar,ecah.aini n dilah)

12 comments:

syazwani said...

kakak yang prihatin!! huhu

ekin.. said...

hahaha..ok wanie..u r suppose to do dat also right???

syazwani said...

yaa2, even my youngest brother is already form 1 also, i check his books.. huhu.

✿Dear Yayah✿ said...

kakak yg telah 'membesar' ye..heheh

wawa wadzir said...

akak yang baik lagi berdedikasi..keep it up!! hehe

nadirah said...

thanks ekin 4 this 'terbaeeekk!!!' post

ekin.. said...

@wanie:wah2 bnyk rajinn ini kakak..hehe..

ekin.. said...

@dear yayah:hamboih...ade maksud tersirat tuh cik yayah oit??kemain lagi haihh..:)

ekin.. said...

@wawa wadzir:hehehe..thx cik wawa..doakan kite eyh..:)

ekin.. said...

@nadirah:hehe..tengs jugak nad..nasihat utk semua:)

Muna rahimah said...

akak jadi akak saya lah macam ni . saya tak de kakak pun . haha

ekin.. said...

@muna rahimah:hehehe..hamboihhh..boleyh2..:)